Fem trender: så blir du finast på sommarfesten

Skolavslutningar, midsommar, bröllop och dop – nu laddar vi inför sommarens alla festligheter. Blomsterprints och spetsdrömmar finns bland favoriterna när Klingel listar fem heta sommarfesttrender för kvinnan mitt i livet.

Spetsdröm

Den romantiska looken med luftiga, skira spetsar passar perfekt för ljumma sommarkvällar. Klassiskt vitt kompletteras den här säsongen av pudriga rosa nyanser. För den som inte vill bära kortärmat är långa, smickrande spetsärmar ett perfekt alternativ!

Maxiklänning

Långa, svepande längder ger en omedelbar festkänsla. Här kommer säsongens trenddetaljer som volanger och blommönster verkligen till sin rätt. För den som är under 165 cm finns modeller i kortstorlekar.

Blomsterprints

Glöm diskret småblommigt – den här säsongen ska blommorna vara maffiga, färgstarka och verkligen ta plats. Kombinerat med trendiga ränder skapas en spännande mönstermix som känns helt rätt sommaren 2017.

Lady in red

Pigga upp festen med effektfulla röda nyanser som utstrålar energi. Upptäck vilken skillnad lite färg kan göra för festhumöret!

Jumpsuit

Sugen på att testa något nytt i stället för klänning eller kjol? Låt oss presentera jumpsuiten! Strössla outfiten med sprakande accessoarer som ett iögonfallande statementsmycke och du är redo för fest.

Låt sommaren börja!

___________________________________________________________________________

Kollektionen visas och finns till försäljning på www.klingel.se.

För ytterligare information, bilder och beställning av provplagg: Cornelia Broqvist,
 PR- och marknadschef Klingel

cornelia.broqvist@klingel.se