Färgstarkt mode lyfter våren hos Klingel

Efter en höst och vinter med bäriga toner som gått i mörkt lila och djupblått får nu våren ett riktigt lyft med starka neonfärger, ljus citrongult, mintgrönt och blommönstrat. I Klingels nya vår- och sommarkollektion ser vi förutom detta mycket maritimt, rosa och randigt. Revärer är tillbaka liksom rutigt, och den som trodde att 70-talet var förbi kommer bli förvånad.

Ett fruktfat av modedelikatesser

Citroner, aprikoser och kiwis. Vår- och sommarkollektionen bjuder på ett fruktfat som vi knappt kan bärga oss att dyka ner i! Söta persikofärgade singoallatoppar, trekvartsbyxor i solkysst ljusgult och klänningar i starkt tranbärsrött lyser upp vintermörkret. Till fruktfatet kan vi addera härligt väldoftande myntablad, för modevåren ger oss även de bubblande färgerna turkos och neonmint. Behöver vi säga att vår längtan efter sommaren aldrig tidigare varit så stark? Färg, frukt och fauna är alltså ledorden inför den nya säsongen. Bon apetite!

Maritimt och randigt

En återkommande favorit hos Klingel är klassikern randigt. I vår och sommar är sortimentet fyllt med kläder för en blåsig dag på havet eller en vindstilla kväll på bryggan. Vita jeansjackor, mörkblåa toppar prydda med ankarmönster och mysiga cardigans är bara några av de plagg vi kan se i den nya kollektionen. Färgerna vi ser är vitt och blått med en liten touch av rött. Randigt kommer stort både upp- och nedtill. För den som tycker om bekvämlighet kombinerat med harmonisk elegans är maritimt den rätta vägen att gå i år. Lätta ankar och full fart framåt mot modevåren 2020!

Down to earth

I kontrast till den starka färgtrenden i år finns det även ett alternativ för den som inte är lika pigg på att sticka ut; jordnära naturfärger och material är nämligen stort i år. Kamelfärgade väskor, safariklänningar i ljust beige och nätta ballerinaskor i sandfärger syns överallt, och i Klingels sortiment går det att hitta allt från koftor att ha de lite kyligare sommarnätterna till snygga accessoarer såsom handväskor i behändiga storlekar och pärlhalsband i trä. De beiga nyanserna blandas med rutmönstrat och förutom rutor ser vi även revärer och plagg som får oss att tänka tillbaka på 70-talet.

Drömmigt blommigt

Sist men inte minst slår vi ett slag för blommönster! Stora rosor eller småblommigt pryder allt från klänningar till chinos i vår och sommar. Det får gärna vara gulligt och feminint, men blommorna kommer även i en lite ny tappning – nämligen med djungeltema. Stort fokus är helt klart på mönster som påminner oss om naturen och vår vackra moder jord. Låt blommorna flöda i stort och smått så är du helt rätt i år!

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av PR-prover:

Hanne Nyberg, PR-ansvarig Klingel

hanne.nyberg@klingel.se

För information om Klingel:

Nordics

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.