Klingel inleder samarbete med Katarina Althin

Genom stiltips om allt från kroppsformer till klackhöjder vill Klingel skapa en shoppingupplevelse utöver det vanliga. Till sin hjälp tar man stilexperten Katarina Althin.

– Jag är jätteglad att våra kunder kommer få ta del av hennes erfarenhet och kunskap, säger Klingel Sveriges vd Carina Bergudden.

Stylisten och stilexperten Katarina Althin har blivit omtyckt hos en bred publik för sitt okomplicerade och samtidigt tydliga sätt att guida inom personlig stil och mode.

– Katarina är perfekt för vår målgrupp, kvinnan mitt i livet. Hon är en stylist med båda fötterna på jorden som alltid tar fram det bästa hos varje individ utan pekpinnar och modemåsten, säger Carina Bergudden.

Från slutet av januari kommer Katarina Althin att skriva inlägg på Klingels nya blogg som ligger i direkt anslutning till webbshoppen. Hon kommer också att styla modebilder för sociala medier samt utbilda Klingels kundtjänst inom området personal shopping.

Katarina Althin slog igenom med en uppskattad frågespalt i Göteborgs-Posten om mode och stil. Numera både bloggar, poddar och stylar hon.

Hon har tidigare samarbetat med Klingel i samband med modevisning och stilrådgivningsevent och använder ofta deras produkter i sina modereportage för olika svenska magasin.

– Klingel och deras målgrupp ligger mig varmt om hjärtat. Jag uppskattar verkligen att det finns något för alla, oavsett kroppsform eller storlek, säger Katarina Althin.

Samarbetet med Klingel sträcker sig över vårsäsongen 2018, men med ambitionen att bli långsiktigt.

________________________________________________________________________________

För ytterligare information kontakta:

Katarina Althin, stilexpert

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.