Kom i partystämning med plisserat

Plisserat skapar spännande texturer i vinterns festmode. De effektfulla vecken syns på kjolar och klänningar, men också som detaljer på festfina blusar och toppar. Trendigast är den plisserade trumpetärmen.

I vinter dyker de omtyckta plisseringarna upp i en mängd olika skepnader hos Klingel. Bland materialen syns fuskskinn, mönstrad sammet, transparent chiffong, spets och stickat. Färgerna puderrosa och rött sticker ut i kollektionen, men även klassiker som svart och midnattsblått fungerar fint med plisseringar.

– Att klä sig i svart blir roligare när det händer något med tyget. Plisserat skapar ett vackert fall och får tyget att skifta i olika nyanser, säger Janna Roosch, PR-ansvarig på Klingel.

Plisserade detaljer

Många blusar i kollektionen har plisserade detaljer, exempelvis ett plisserat tyglager som skymtar fram i nederkanten eller i ryggpartiet. Plisserade ärmar är en annan favorit, allra helst plisserade trumpetärmar som ger en uppdaterad och lekfull silhuett.

I kollektionen finns förstås också plisserade kjolar, klänningar och jumpsuits.

Svepande chiffong

Överlag är ärmarna i fokus den här modevintern med fladdermusärmar, breda volanger och band. Svepande, capeliknande chiffongärmar ger omedelbart ett elegant och festligt intryck.

– Man har lekt mycket med proportionerna när det kommer till ärmarna, säger Janna Roosch.

Som alltid hos Klingel, finns många av plaggen upp till storlek 64.

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av provplagg:

PR-ansvarig Klingel

För information om Klingel:

• festmode aw18
  • aw18

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.