Vårens skomode – anklarna i fokus

Remmar, snören och band pryder skorna våren 2017. I Klingels nya kollektion kombineras trenden med mjuka material, olika lästvidder och sköna klackhöjder.

– Man ska aldrig behöva kompromissa mellan snygga och bekväma skor, säger Cornelia Broqvist, PR- och marknadschef på Klingel.

I den nya kollektionen finns som vanligt ett stort utbud av skor som är snälla mot fötterna och tar hänsyn till deras olika förutsättningar. Storlekarna är många och här finns lästvidder för både smala och breda fötter.

Trendiga remmar

Efter att under några säsonger ha fokuserat på klackarnas utformning, materialkombinationer och mönster låter vi nu blicken vandra uppåt – mot anklarna. Vårens trendigaste skor pryds av remmar och söta band. Utöver att vara dekorativt är det också praktiskt.

– En sko med lite högre klack får en helt annan stabilitet och sitter på bättre med en rem runt ankeln, säger Cornelia Broqvist.

Många av remmarna kompletteras med infällda resårer vilket gör passformen flexibel och skon lätt att ta av och på. Även kardborreband är perfekt för den som själv vill reglera vidden.

Låt skorna synas!

Extra fina är säsongens skor och sandaletter när de matchas till sommarens populära ankelkorta byxor.

– Då kommer trenddetaljer som remmar och band verkligen till sin rätt. Skorna ska synas och ta plats i vår, säger Cornelia Broqvist.