KLM rekryterar jorden-runt-reportrar

KLM rekryterar jorden-runt-reportrar

Flygbolaget KLM söker nu tre nordiska reportrar som under 90 dagar ska resa jorden runt för att samla goda nyheter från världens alla hörn. De goda nyheterna kommer att vara centrala i KLM Nordens kommunikation under hösten.

Ett av Europas största flygbolag, holländska KLM, startar i dagarna sin nordiska rekryteringskampanj av jorden-runt-reportrar. En person per land från Sverige, Norge och Danmark anställs för att för företagets räkning få resa världen över i jakt på goda nyheter.

- Att resa handlar om så mycket mer än att bara förflytta sig. När du reser får du ta del av andra människors vardag och berättelser, säger Emmelie Johansson, marknadschef på Air France och KLM i Norden.

De goda nyheterna kommer att utgöra en del i flygbolagets höstkampanj som pågår fram till årsskiftet. KLM planerar att använda historierna i sina olika kanaler under hösten i form av reklamfilmer, artiklar och bilder.

Flygbolaget KLM utökade sitt nätverk med 16 nya destinationer till sommaren 2017 och har nyligen annonserat att de växlar upp sin kapacitet i Norden med 10 procent inför hösten 2017.

- När man reser har man ofta goda historier med sig hem. Eftersom vi flyger världen över tar vi nu dessa reportrar till hjälp för att rapportera positiva historier, avslutar Emmelie Johansson.

Sista ansökningsdatum är 13 augusti 2017.

För mer information och ansökan:

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Carina Bergqvist, kommunikationschef Air France och KLM,

tel: 076 878 75 59, mail: carina.bergqvist@klm.com

Emmelie Johansson, marknadschef på Air France och KLM i Norden.

tel: 076 126 63 65, mail:emmelie.johansson@klm.com

Om KLM

KLM Royal Dutch Airlines grundades år 1919, och är en del av koncernen Air France-KLM sedan sammanslagningen år 2004. De två flygbolagen har behållt sin identitet och fokuserar på tre kärnaktivitetsområden: passagerartransport, frakt och flygplansunderhåll. Vi erbjuder våra kunder ett nätverk av 320 destinationer i 114 länder. Sedan sammanslagningen har intäkterna i KLM näst intill fördubblats och antalet destinationer har ökat. Under 2015 flög vi 89,8 miljoner passagerare.

CSR är en avgörande del av KLM:s affärsstrategi. KLM var det första flygbolaget som flög med biodrivmedel under kommersiella flygresor och vi har som mål att minska koldioxidutsläppen per passagerare med 20% fram till 2020, jämfört med nivån år 2011. Air France och KLM har rankats som världens mest hållbara flygbolag 12 år i rad av Dow Jones Sustainability Index, som är det ledande indexet för att mäta hållbart företagande.

Presskontakt Marknadschef Air France och KLM

Presskontakt General Manager North Europe North Europe