Superhjältar på plats under årets Knattelopp

Knatteloppet är det roliga löparloppet för alla barn 2-12 år, där alla barn vinner guld! Men Knatteloppet är så mycket mer än löpning. Knatteloppet är en fartfylld familjedag som förutom löpning, rymmer så mycket mer som att superhjältarna Batman, Spindelmannen, Stålmannen samt är Anna och Elsa från Frost med på plats hela dagen.

Förutom Superhjältarna kommer även Gladiator Pansar att vara med på plats för att utmana barnen i Gladiatorgrenen duellen och dessutom kommer även en hel del roliga aktiviteter och tävlingar att finnas på Knatteloppsdagen.

Linda Forsström anordnade Knatteloppet för första gången år 2013 och sen dess har Knatteloppet växt. År 2016 arrangeras loppet för fjärde gången, och är mer än tio gånger större än år 2013. Hennes vision är stor: att skapa världens friskaste och aktivaste land.

- Idrotten är nästan alltid bara positiv och skapar både gemenskap och glädje. Målet med Knatteloppet är att få in barnen i idrotten och att de skall få uppleva hur roligt det är med idrott och rörelse, berättar Linda Forsström grundare och projektledare för Knatteloppet.

Till årets lopp finns det plats för 1 200 knattestjärnor. För anmälan till årets roligaste barnlopp klicka på länken: Knatteloppet anmälan

I anmälan ingår ett startpaket som innehåller en t-shirt med Knatteloppets logga på och som är tävlingströjan barnen skall springa i. I mål får dessutom alla barn en guldmedalj och överraskning.

• knatteloppet
  • knatteträning

• Stockholm

Linda Forsström som är grundare av Träningsfabriken AB. Linda driver flertalet olika projekt som bygger på hälsa och motion. Med Knatteträning och Knatteloppet hoppas hon kunna inspirera och väcka ett tidigt intresse hos barn för idrott.

"Tillsammans skapar vi världens aktivaste och friskaste land"

Magnus Svenningsson

Presskontakt Pressansvarig 0709645500