Knauf Danogips Sverigechef: ”Spännande framtid!”

Nyhet   •   Okt 11, 2016 10:45 CEST

Magnus Olofsson, Knauf Danogips Sverigechef.

Magnus Olofsson, Knauf Danogips Sverigechef: Det händer mycket hos oss på Knauf Danogips. Vår vision är att vara vinnare i vår bransch genom innovativa lösningar. För att sträva mot målet behöver vi lyssna än mer på våra kunder och att stärka vår organisation.

Det handlar självklart om att skapa mervärde för kunden och nyttja alla våra resurser på bästa sätt. Det gör vi genom nya roller internt och nyanställningar. Vi gör det också genom utveckling av våra fabriker och produkter. Den största förändringen har gjorts i vår profiltillverkning i Sävsjö där vi har skapat en anläggning i världsklass tack vare Knauf- koncernens både djupa och breda kompetens. Här arbetar vi vidare för att utveckla smarta system lösningar inom bland annat ytterväggs-stål.

Introduktion av nya roller
Vi inser också att det krävs gott ledarskap och flexibilitet för att nå mål och visioner. Ledarskap för att peka ut färdriktningen, och flexibilitet för att möta nya krav från våra kunder och variationer i efterfrågan. Under hösten har vi introducerat nya roller där våra produktchefer nu tar helhetsansvar för produkterna från A till Ö. Syftet är bland annat att effektivisera processer för produktlanseringar och att tänka utifrån och in, det vill säga med kundens perspektiv och behov i fokus.

Organisationsutveckling för att nå nya mål
Knauf Danogips i Sverige förändrar även sin sälj-, teknik- och marknadsorganisation för att nå nya mål. Vår marknad växer och det ökande bostads byggandet ger oss både möjligheter och utmaningar. Tack vare vårt sortiment av lätta och miljövänliga produkter som främjar ett långsiktigt hållbart byggande ökar efter frågan på våra systemlösningar. Utmaningen för både oss och våra kunder är istället bemanning och logistik.

Vi hoppas att vi tillsammans med er ska kunna möta den ökade efterfrågan och bidra till branschens förstärkning.Vi ser fram emot nya tider och hoppas att du följer med!

/Magnus Olofsson, Knauf Danogips Sverigechef

Kontakt:

Katariina Raivio Pålsson, Marketing Manager, Knauf Danogips | +46 (0)76 140 25 21