Boka in den 8-9 november. Då möter du Knauf Danogips på Skånsk Byggtjänsts tak- och fasadmässa i Göteborg. På agendan: fuktsäkra fasader.

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 11:15 CET

Fukt i putsade, enstegstätade fasader har blivit en följetong inom svensk byggbransch. Men i typgodkända ”Knauf Fasadsystem Aquapanel ventilerat med puts” finns ett alternativ. Fasadväggssystemet bygger på cementbaserade Aquapanel-skivan med bakomliggande luftspalt. Systemet är väderbeständigt och i princip helt okänsligt för fukt genom de oorganiska skivor som täcker klimatskalet. Skivan kan i princip inte ruttna, mögla eller brytas ned.

”Knauf Fasadsystem Aquapanel ventilerat med puts” fungerar lika bra på villor som flerbostadshus. Oavsett om det handlar om nybyggnation eller renovering får man en trygg och säker, dränerande och ventilerande putsad fasad.

Tid och plats: 8-9 november, kl 10.00–13.30. Nya Ullevi, Skånegatan, Göteborg.

Ytterligare information: Christer Wickander, produktchef Aquapanel, 044-28 78 39 christer.wickander@knaufdanogips.se

Läs mer: Om vilka möjligheter du har med Aquapanel, på www.knaufdanogips.se