Robusta väggar på ett enkelt sätt – Aquapanel Coverit perfekt för väggar med hårt slitage

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 08:00 CEST

AQUAPANEL® Coverit

Robusta väggar på ett enkelt sätt – perfekt för väggar med hårt slitage

Funktionsutrymmen med hårt slitage fyller viktiga funktioner och har oftast en kort byggtid, där de snabbt ska kunna tas i bruk. Ju färre arbetstimmar som krävs för att färdigställa dem, desto bättre. Samtidigt måste de tåla tuffa tag varje dag under många år. Det finns en lösning som är både slitstark och snabb att montera.

Upptäck AQUAPANEL® Coverit. Cementskivan som både är robust och enkel att arbeta med.

AQUAPANEL® Coverit, en cementbaserad skiva som varken ruttnar, möglar eller bryts ner – samtidigt som den är stark, robust och obrännbar (A1).

AQUAPANEL® Coverit är idealisk för utrymmen med hårt slitage:

- Garage

- Verkstäder

- Soprum

- Grovutrymmen

- Miljörum

- Cykel- och barnvagnsförråd

- Fläkt- och driftrum

- Trapphus

- Passager

AQUAPANEL® Coverit tillverkas i formatet 10x900x2500 mm och monteras på trä- eller stålreglar. Skivan kan böjas ned till 3 m radie och är en flexibel lösning – både vad gäller användningsområde och hantering.

Knauf Danogips ingår i Knauf-gruppen, en av Europas ledande leverantörer av byggmaterial. Företaget tillverkar gipsskivor och utvecklar, marknadsför samt saluför byggsystem som bland annat inkluderar cementbaserade skivor, stålprofiler, lim och fog, gipsputs, verktyg och tillbehör med kostnad, ergonomi, kvalitet, miljö och estetik i fokus. Knauf Danogips i Sverige har huvudkontor och tillverkning i Åhus, Skåne, och omsätter 800 miljoner kronor.