Primozone breddar samarbetet med Knightec för produkt- och projektutveckling

Primozone breddar samarbetet med Knightec för produkt- och projektutveckling

Primozones ozongeneratorer används vid rening av bland annat dricksvatten, vatten från fiskodlingar samt återvinning och behandling av industriellt processvatten. Företagets patenterade ozonteknik ger mycket hög ozonhalt och renar effektivt vatten även från läkemedelsrester, till exempel antibiotika och skadliga mikroorganismer, som konventionella reningsverk inte kan ta bort.

Samarbetet med Knightec innebär ny- och vidareutveckling av Primozones produktportfölj för att ytterligare förbättra prestanda, tillförlitlighet och servicemöjligheter. Samtidigt utarbetas effektiviseringar och nya projektprocesser för snabba och kostnadseffektiva leveranser av hela ozonanläggningar till Primozones kunder.

– Primozone är en organisation i förändring och vi litar på att de specialkompetenser som Knightecs team levererar innebär de bästa lösningarna, vilket gör att vi kan fokusera på vår kärnverksamhet. De resultat vi får ger oss en betydande ökning av kostnadseffektiviteten genom hela produktlivscykeln, säger Primozones styrelseordförande och tf vd Erling Eriksen.

Klicka här för att läsa mer.