Mohammad Kazemi

Mohammad Kazemi är ny regionchef för Knightec Quality & Management i södra Sverige

Knightec växer i södra Sverige och rekryterar Mohammad Kazemi till regionchef för affärsområdet Quality & Management i region syd. Ambitionen är att fördubbla omsättningen till 2020.

Mohammad Kazemi har lång erfarenhet av att leda och utveckla konsultverksamhet och kundrelationer. Han kommer närmast från Accenture där han bidragit till att bygga upp deras Life-Scienceverksamhet i Norden och utvecklat affärsrelationer med strategiska kunder i Sverige och Danmark samt arbetat framgångsrikt med nyckelkunder i Schweiz. Tidigare har Mohammad bland annat haft ledande roller inom både consulting och Life Scienceföretag. En röd tråd genom hans karriär har varit ledarskap samt verksamhets- och affärsutveckling.

- Jag ser fram emot att tillsammans med Knightecs mycket kompetenta konsulter vidareutveckla våra tjänster och erbjudanden till våra kunder. Jag ser stor potential i regionen och känner mig hedrad att fått uppdraget att ta verksamheten till nästa steg, säger Mohammad Kazemi.

- Vi möter stor efterfrågan från våra kunder i södra Sverige på tjänster inom kvalitet och projektledning. Mohammad kommer med sitt driv och erfarenheter att vara en viktig kugge i vår fortsatta expansion, säger Jonas Ivarsson, affärsområdeschef för Quality & Management.

Mohammad Kazemi tillträder tjänsten på Knightec den 8 januari 2018.

Jonas Ivarsson nås på 0733-366 75 72 och Mohammad Kazemi på 0731-436 788.

Regioner

Knightec är ett värderingsstyrt företag inom teknik och ledarskap med missionen att skapa en bättre framtid genom utveckling av människor och teknik. Genom uppdragen skapas innovationer som förenklar och förbättrar människors vardag. På Knightec finns en övertygelse om kraften hos ett team som består av olikheter. Idag består Knightec av fler än 20 olika nationaliteter och 30 procent kvinnor. Ambitionen är att öka mångfalden ännu mer. Egenskaper som värdesätts högt på Knightec är målmedvetenhet, affärsmässighet och samarbetsvilja. Du hittar Knightec på nio orter från Lund i söder till Umeå i norr. Läs mer på www.knightec.se

Jens Kallin

Presskontakt Chief Marketing Officer Marketing and Communication +46 70-875 44 18