Ekologiska nyheter från Kockens!

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2017 13:38 CEST

Efterfrågan på ekologiska råvaror fortsätter att öka och det är med glädje som vi nu adderar fyra stycken nyheter i vårt sortiment – kardemumma, lökpulver, hel svartpeppar (Fairtrade) och hel vitpeppar (Fairtrade). Kockens ekologiska sortiment består nu av 22 produkter.

”Försäljningen av ekologiska kryddor i de svenska butikerna fortsätter att öka kraftigt; + 14,7% i värde första halvåret 2017 jämfört med första halvåret 2016. Kockens breddar nu sitt ekologiska sortiment med kardemumma och lökpulver i glasburk, samt hel svartpeppar och hel vitpeppar i påse. De sistnämnda artiklarna är dessutom Fairtrade-märkta” säger Johan Tornakull, vice VD på Kockens AB.

Kockens ekologiska kryddor finns på välsorterade Coop, Willys, Willys Hemma, Citygross, ÖoB samt Mathem.se.

Kockens har varit en del av matlagningen i Sverige sedan 1916. Med ett brett sortiment av kryddor, potatismjöl, redning och desserter samt glutenfritt mjöl som säljs under varumärket Lailas hjälper vi proffskockar såväl som hemmakockar att lyckas i köket.

Vi är glada att kunna erbjuda högkvalitativa produkter som höjer matglädjen i ditt kök.

Låt maten smaka!

Kommentarer (0)