movetogothenburg.com ska underlätta för etablering i Västsverige

Hur kan Göteborgsregionen bli en attraktivare region för internationell arbetskraft, forskare och studenter?

Just nu drivs ett projekt med målet att stärka Göteborgsregionens position i kampen om internationell kompetens. Projektet drivs av Västsvenska Handelskammaren, Business Region Göteborg, Västra Götalandsregionen och Göteborg & Co’s Näringslivsgrupp, med stöd av näringslivet och akademin i regionen.

Kodamera har, i sin roll som digital partner designat projektets webbplats som skall verka som en guide för att personer i målgruppen skall introduceras och förhoppningsvis få upp ögonen för Västsverige. Webbplatsen är byggd med Drupal 8 och nyttjar en responsiv design.

- Informationsportalen underlättar processen att flytta hit och blir en resurs som samlar all information på ett ställe, säger Ben Kendall, redaktör och projektledare för informationsportalen.

Webbplatsen är ytterligare ett steg i ett löpande arbete där slutresultatet ska bli en publiceringsplattform där Business Region Göteborgs webbredaktörer snabbt ska kunna skapa projektwebbplatser med specifikt innehåll och design.