Kolik förlag på Stockholms Internationella Seriefestival

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 07:30 CEST

I helgen går Stockholms Internationella Seriefestival av stapeln på Kulturhuset, som väntas locka mer än 7000 besökare. I år är det 100 utställare, allt från serieförlag till tecknare och seriekollektiv samlas och säljer och pratar serier under två dagar. Ett perfekt tillfälle för den som vill veta mer om Seriesverige idag.
- Under de sexton år festivalen hållits har serier blivit en av de mest kreativa och nyskapande delarna av kulturlivet i Sverige, säger Fabian Göranson, förläggare på Kolik förlag.

Kolik förlag medverkar med bokbord och panelsamtal med några av Sveriges hetaste serietecknare, som Johanna Koljonen, Ellen Ekman och Kim W. Andersson.

Här är ett smakprov ur programmet:

Äventyrspanel: Kim W Andersson (Love Hurts), Johanna Koljonen (Oblivion High) & Peter Bergting (Tecken i skyn) moderator Clara Kron 13:00-13:45.13:00–13:45 Äventyrspanel i Studion

Tema representation: Natalia Batista (Sword Princess Amalthea) med föredraget Mangaflickor och söta pojkar – könsstereotyper i manga och anime.13:00–13:45 på Bibliotek Plattan

Ellen Ekman (Lilla Berlin) och Stina Hjelm (Mitt Dåliga Samvete) i samtal med Johanna Koljonen.14:00–14:45 i Studion

(foto av Makan E. Rahmati, makiz_08@hotmail.com)

Festivalen hålls på Kulturhuset Stadsteatern i Hörsalen och Studion, 17 och 18 maj klockan 12-18.

Kolik Förlag ger ut intelligent underhållning i serieform sedan 2005
Mail: info@kolikforlag.se
Hemsidor: www.kolikforlag.se och kolikforlag.blogspot.com
Telefon: 0703-214272 (Josefin Svenske), 0735-373175 (Fabian Göranson)