En rysmysig halloween på Kolmården

En rysmysig halloween på Kolmården

Halloween närmar sig och parken har fyllts av kusliga och busiga väsen från Kolmårdsskogarna. Mellan 28 oktober och 1 november bjuder de in till ett rysmysigt firande för hela familjen.

Gnissel och knak! Spöken, häxor och vampyrer har krupit upp från sina hålor och tagit sig ända till Kolmården för årets stora spökbal. Det är återigen dags att ta fram halloweenkostymen och uppleva den stora halloweensuccén på Kolmården – i år med ännu fler kusliga aktiviteter än tidigare! För fjärde året i rad arrangeras ett halloweenfirande för både stora och små.

Varelsesafari, Kapten Spöksjuks Rövarhistorier och Häxornas Minimusikal är bara några av de aktiviteter du kan hitta på Kolmården över halloween. Den efterlängtade spökbalen är tillbaka med en spännande talangjakt där du som publik får vara med och rösta fram vinnaren. Brådjupet har intagits av Kapten Spöksjuk och nu lurar inte bara en utan flera listiga pirater runt hörnet. Där kan du kasta dig in i spännande rövarhistorier och äventyr från förr.

En nyhet för i år är vår spöklika linbanetur Safari! Gastar och spöken har lämnat kusliga meddelanden längs med linbaneturen som vi utmanar dig att lösa. Runt om i parken kan du också uppleva det ambulerande bandet Stormfrun som bjuder på rivig piratmusik.

Entré 1 dag: 249 kr/vuxen och 199 kr/barn (3 t o m 12 år).
Årskort 2015 och 2016 gäller som entré.

För öppettider, klicka här

För mer information, kontakta:
Erika Josefsson, projektledare för Halloween på Kolmården, 010-708 77 15, erika.josefsson@kolmarden.com

För bilder, besök http://bilder.parksandresorts.com/kolmarden