Kolmården - bästa djurpark i Norden 2015

Kolmården - bästa djurpark i Norden 2015

Nu är finalomröstningarna i Stora Barnsemesterpriset 2015 klara och Kolmården vann utmärkel­sen ”Bästa djurpark i Norden 2015”!

– Kolmården vill vara en av världens allra främsta ambassadörer för djur och natur. När vi med stor stolthet öppnade för 50 år sedan var vi en djurpark. Idag har vi vuxit till en upplevelsepark med massor av äventyr för alla åldrar. Och vi tänker fortsätta att utvecklas – för att hela tiden bli ännu bättre på att öka engagemanget för djurens liv och förutsättningar. Barnsemesterpriset är ännu ett bevis på att vi är på rätt väg, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården.

Kolmården har valts ut av Sveriges barnfamiljer genom nomineringar med interaktiva betygskalor på Barnsemester.se under hela 2014 och finalomröstningar under januari-mars 2015. Totalt var det 50 000 barnfamiljer som röstade.

Alla vinnare i de olika kategorierna ligger presenterade på www.barnsemester.se.

Kolmården öppnar för sommarsäsongen den 1 maj 2015 då det även är premiär för storsatsningen av nya Bamses Värld.

Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården, 010-708 75 39, mattias.zingmark@kolmarden.com.

För pressbilder besök http://bilder.parksandresorts.com/kolmarden.