Kolmården kan bli bäst i Norden. Igen.

Kolmården kan bli bäst i Norden. Igen.

Återigen är Kolmårdens Djurpark nominerade i kategorin Nordens Bästa Djurpark 2015, i Stora Barnsemesterpriset på barnsemester.se. Kolmården nominerades i tävlingen genom att Sveriges barnfamiljer under hela året satt betyg på de familjenöjen och familjesemestrar de upplevt.

Finalomröstningen pågår till mitten av mars genom de röster som kommer in via barnsemester.se. Kolmården vann priset ifjol, efter att hela 50 000 barnfamiljer lagt sin röst på den östgötska djurparken. En titel man självklart vill försvara även i år.

- Förra årets fina utmärkelse gav alla medarbetare en härlig boost inför säsongen. Det som är extra roligt med just den här typen av nomineringar är att det är våra gäster som röstar, säger Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmården.

- Kolmården vill vara en av världens allra främsta ambassadörer för djur och natur och samtidigt en upplevelsepark med äventyr för alla åldrar. I det arbetet blir en sån här nominering ett kvitto på att vi har en omtyckt och hållbar idé med vår verksamhet, säger Mattias Zingmark.

Finalomröstningarna pågår för fullt och först i mitten av mars får vi veta vilka vinnarna är.

Kolmården öppnar för säsongen den 29 april och årets stora nyheter är Barnens Lantgård, Skalmans Luftballonger och berg- och dalbanan Wildfire (premiär i juni).

För mer information: Mattias Zingmark, marknadschef Kolmården, 010-708 7539, mattias.zingmark@kolmarden.com

Pressbilder kan laddas ner på www.kolmarden.com/mediabankbilder