Kolmården söker hundratals nya medarbetare

Kolmården söker hundratals nya medarbetare

Den 18 april slår Kolmården upp portarna till ännu en fartfylld säsong. Rekryteringen av Kolmårdens värdefulla medarbetare är redan igång, vilket innebär allt från parkvärdar och djurvårdare till berg- och dalbaneförare och hotellpersonal. Totalt ska ca 450 säsongstjänster tillsättas.

Den stora rekryteringsprocessen inför sommarens säsong på Kolmården är redan igång och parken söker nu efter ett stort antal medarbetare.

Kolmården har en väl beprövad rekryteringsprocess inom Parks and Resorts, men har också ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen lokalt i Norrköping. Ett exempel på detta är att Kolmården deltar som utställare vid rekryteringsmässan den 26 februari på Spiralen i Norrköping - där Kolmården också kommer att leta efter värdefulla medarbetare.

Så här i början av februari kan sommaren kännas långt borta, men rekryteringen till alla roliga jobb på Kolmården har redan börjat, så det är hög tid att söka nu! Det finns många spännande tjänster att söka, säger Veronica Fors, HR-chef på Kolmårdens Djurpark.

Kolmården söker i första hand efter engagerade medarbetare och lägger sedan stor vikt vid att utbilda dem i koncernens egen serviceakademi, Parks and Resorts Academy. Erbjuds man anställning får man den utbildning som krävs för jobbet, både en praktisk utbildning samt en utbildning inom service och värdskap. Då merparten av de säsongsanställda är under 25 år, fungerar serviceutbildningen som ett första möte med arbetslivet och fyller därför en viktig funktion.

Kolmården är en stor ungdomsarbetsgivare i regionen och för många ungdomar fungerar vi som en arbetslivsskola. Ett jobb hos oss innebär en möjlighet att närma sig arbetslivet i en unik arbetsmiljö med förutsättningar att lyckas, fortsätter Veronica Fors.

De aktuella tjänsterna finns att söka på karriärsidan på www.parksandresorts.com. Klarar man det första steget, ett serviceanpassat situationstest, blir man därefter kallad till en gruppaudition, vilket i praktiken är detsamma som en gruppintervju.

Veronica Fors, HR-chef på Kolmårdens Djurpark, 010-708 75 13, veronica.fors@kolmarden.com.