Testa Kolmårdens nya och rysliga Spökhus

Testa Kolmårdens nya och rysliga Spökhus

Under höstlovet förvandlas Kolmården till en rysmysig mötesplats för traktens väsen. För första gången får gästerna under Halloween besöka det hemsökta Spökhuset och uppleva den nya riddarföreställningen.

Nu bjuder vi in till pressträff för att uppleva ryslig stämning och Kolmårdens största Halloweensatsningar någonsin; Riddarnas förbannelse och det nya Spökhuset. Ta med redaktionens fegis eller kanske en egen testpatrull! Obs - Spökhuset har åldersgräns på 10 år.

Vad: Pressträff Halloween

När: Måndagen den 30 oktober kl 13:30

Var: Kolmården, samling med bil vid huvudentrén för gemensam transport in i parken.

Deltagare: Helena Bruhn, Showproducent och Projektledare Halloween samt väsen och riddare ur Halloween-ensemblen.

OSA: rickard.sjoden@kolmarden.com eller 010-708 7536

Fakta: Halloween på Kolmården

Kolmårdens populära Halloweenfirande är ett av Östergötlands största evenemang och lockar varje år över 30 000 besökare. Förutom de nya satsningarna finns återkommande favoriter som den populära spökbalen och spännande eldshowen självklart kvar. I Bamses Värld är det spökfritt för den som vill pausa från spökligheter en stund. Halloween på Kolmården pågår 1-5 november.