Förlängda serviceintervall för ProAct 2.0-maskiner

ProAct 2.0 är servicekonceptet som gör skogsmaskinsägandet enklare, tryggare och mer lönsamt. Ägaren får en driftsäker maskin och full koll på maskinens tillstånd och ekonomi – allt till en fast och låg kostnad som utgår från de egna motortimmarna. En nyhet för ProAct 2.0 är att serviceintervallerna nu förlängs till 750 timmar, allt för att vardagen som maskinägare ska bli så enkel som möjligt.

Med ProAct 2.0 utförs regelbundna inspektioner och underhåll som anpassats efter varje individuell maskin så skogsmaskinsägaren får rätt service, i rätt tid och precis när det passar det egna schemat.

Som ett naturligt led i arbetet med proaktivt underhåll tar Komatsu Forest nu ännu ett kliv framåt i utvecklingen av ProAct 2.0. Efter ingående komponenttester och i samråd med våra leverantörer och kunder inför vi nu 750 timmars serviceintervall. Underhållet av maskinen optimeras med bibehållen kvalitet – samtidigt som resultatet är utökad produktionstid till lägre servicekostnader.

All service utförs av Komatsu-experter och vi använder bara högkvalitativa originaldelar och förbrukningsvaror. ProAct 2.0 ger dessutom skogsmaskinsägaren tillgång till dessa ute i fält via ett fältlager.

Genom ProAct 2.0 får skogsmaskinsägaren tillgång till maskinens produktions- och maskinformation. Ägaren har full koll på såväl kommande service som alla underhållsprotokoll och kan följa upp viktiga nyckeltal. Tilläggsavtalet ProAct 2.0 XP ger dessutom skydd för kritiska komponenter upp till 9000 motortimmar. Allt för ett tryggare, enklare och mer lönsamt skogsmaskinsägande.