Ny serviceverkstad i Lindesberg

Komatsu Forest satsar igen. Den här gången flyttar serviceverkstaden i Lindesberg till en helt ny byggnad i samma kommun. Den nya satsningen kommer lyfta helhetsupplevelsen för kunderna. Vilket innebär effektivare servicearbeten och bättre support, men även en ny och modern arbetsplats för de anställda.

Komatsu Forest strävar ständigt efter att bli bättre vilket är en viktig del i en stark serviceorganisation som säkerställer att kunden alltid har nära till en trygg och kompetent service. Därför flyttar verkstaden i Lindesberg till en ny lokal den 2 januari 2018. Kunderna kommer att erbjudas ännu högre kvalitet på Komatsu’s service och support i området.

- Jag ser verkligen framemot en nystart. Att få utforma en ny toppmodern verkstad kommer ge oss möjligheten att arbeta effektivare, ge bättre service och support till våra kunder, men även vara mer lättillgängliga än tidigare. Det kommer göra servicestoppen kortare, säger Bengt E Gunnarsson, Kundansvarig Komatsu Forest Lindesberg.

- Lindesberg är ett viktigt område för oss och därför gör vi den här satsningen. Det känns roligt att vi kan fortsätta expandera som vi har gjort under de senaste åren och det här blir vår andra serviceverkstad som får en helt ny lokal, säger Ulf Nordström, Eftermarknadschef på Komatsu Forest.

Under mellandagarna kommer verkstaden i Lindesberg vara stängd för att flytta det sista innan den nya lokalen öppnar efter årsskiftet. Till våren kommer en invigning av verkstaden att hållas, ett exakt datum kommer att fastställas senare. Den nya adressen är Stafettgatan 9, 711 34 Lindesberg.