Björn Johansson tillsammans med lotteriföreståndare Jonas Lindholm //Foto: Peter Knutson

Björn från Nyköping snurrade fram 1,5 miljoner kronor

Björn Johansson från Nyköping vann Kombilotteriets högvinst Superjackpotten och var i Stockholm i helgen för att snurra fram sin vinst. Redan innan hjulet startat var han garanterad en miljon kronor. Efter en spännande tillställning stod det tillslut klar att Björn vunnit 1,5 miljoner kronor.

Björn Johansson tog tåget till Stockholm i fredags tillsammans med sin sambo Elisabeth för att närvara vid Kombilotteriets superevent. Då visste han redan att han var miljonär, men nu skulle det avgöras exakt hur stor vinsten skulle bli. I potten låg hela tio miljoner kronor.

Efter att ha hälsats välkommen av lotteriföreståndare Jonas Lindholm var det så småningom dags. Det blev en minst sagt spännande dragning där Björn fick snurra två gånger på hjulet som till slut landade på 1,5 miljoner kronor – bara ett par hack från högvinsten på 10 miljoner kronor.

Beskedet togs emot med jubel och applåder och Björn såg märkbart nöjd ut.

– Äntligen kan resan till Australien, som Elisabeth och jag drömt om så länge, bli av, säger Björn Johansson.