Komplett lanserar egna nätverksprodukter

Alla önskar sig ett stabilt, snabbt och säkert hemnätverk och det behöver varken vara svårt eller dyrt. Komplett har tagit fram serien ”Svive” som enkelt ger dig ett stabilt hemnätverk med bra prestanda.

- Vi upplever att många är osäkra när de ska välja produkter som lämpar sig för sina hemnätverk, och inte minst drar sig för att sätta upp ett nytt nätverk hemma, säger Live Haukvik, COO i Komplett. Vi har tagit hänsyn till detta och utvecklat en ny serie nätverksprodukter i samarbete med Jensen of Scandinavia. Företaget har lång erfarenhet av nätverksprodukter och har samma tillgång till ny teknologi som de största producenterna i världen.

Många enheter kopplas upp i hemmet, och hastighet kombinerat med säkerhet blir allt viktigare att ta hänsyn till. Genom ett säkert lösenord och eget gästnätverk, förhindrar man att obehöriga får åtkomst till nätverket eller lagrad information. Genom föräldrakontroll kan vuxna kontrollera barnens tid på nätet och tillgång till hemsidor. Föräldrakontroll och säkerhet är funktioner som finns i de flesta nätverksprodukter, men det är väldigt få som kan ställa in detta sitt hemnätverk.

- "Enkelt för alla" har varit ett viktigt ledord när vi utvecklat produkterna, fortsätter Haukvik. Få av oss är IT-konsulter och vi ger kunderna en "uppstartsgaranti". Det inkluderar enkla guider och gratis telefonsupport, så att alla ska kunna få lösningen att fungera optimalt. Vi kommer att ha stor fokus på att vidareutveckla Svive-serien och kunderna kommer per automatik att få den senaste versionen av programvaran uppdaterad löpande.

• komplett.se
  • näthandel
  • nätverk
  • router