Hur ska företagen synas när traditionella medier dör?

Att tidningsdöden är kommen har det skrivits om länge. Senast i slutet av förra veckan kom nyheten att ytterligare ett femtiotal lokaltidningar ska läggas ner. Många företag står villrådigt och stampar, nosar på digital marknadsföring, men där är det tvärtom svårt att nå fram i ett det allt mer tilltagande bruset.

– Företagen måste växla om. Förr kunde man nå fram i traditionell media. Idag är vi konsumenter dränkta av nättidningar, bloggar, Facebook, Snapchat, Instagram och så vidare. Att som företagare nå fram har blivit en stor utmaning. Inte ens tevereklam är någon självklarhet längre, då vi har Netflix, Via Play, Youtube och liknande, säger Linda von Beetzen, ny VD på Konferenspoolen, och menar vidare att ett välordnat event är värt mycket mer än alla helsidesannonser i en prasslig gammal dagstidning tillsammans.

När alla testar nya kanaler, samtidigt som de vi är mest vana vid dör ut, krävs det mer för att synas. Något som flera framgångsrika företag har förstått är nyttan med att flytta över allt mer reklampengar till eventmarknadsföring. Event är det nya sättet att möta framtida kunder. Köparna blir allt mer medvetna om vilka företag de väljer att göra affärer med och engagera sig i. Det är dags att företagen förstår hur viktigt det är att träffa kunderna öga mot öga.

Två saker är viktiga: upplevelser och relationer. Och med events skapar man bägge – ett möte som kommunicerar ett budskap samtidigt som deltagaren får en unik, häftig och givande upplevelse som de inte glömmer i första taget. Nätverkandet kommer på köpet. Konkurrensen på marknaden är hård. När företag ordnar event bygger de varumärket på ett attraktivt och positivt sätt.

– Det gäller att inte bli för bekväm. Slentrianmässiga massutskick av mejl och sms är 2015. Träffa kunden personligen! Det finns många fördelar med att anlita Konferenspoolen – vi sitter inne med en hög kompetens kring events. Vi har strukturen, kvaliteten och goda samarbetspartners. Varje företag ska syssla med det som de är bra på, det sparar både tid och pengar. Och Konferenspoolen, vi är experter på att ordna events. Här i Sverige har vi alla förutsättningar att nå fram till just företagens målgrupp, vi har allt från slott till gruvor och personal som brinner för att göra events till företagets bästa någonsin.

• lindavonbeetzen
  • media
  • event
  • kommunikation
  • marknadsföring
  • reklam
  • mötesplats
  • administration
  • anläggningar
  • bokningsbolag
  • congresser
  • eventbolag
  • hotell
  • konferens
  • konferenspoolen
  • möten
  • congress
  • upplevelse

Konferenspoolen

Konferenspoolens affärsidé är att hjälpa kunderna att hitta rätt i hela Sveriges utbud av konferensanläggningar. Företaget startades av SHR/Visita Stockholm 1988. Sedan 2007 är Laisa Hammarberg och Carin Olson Theander ägare av Konferenspoolen.

För mer information, kontakta gärna

VD Linda von Beetzen, tel 070-778 77 12