UPMARKET 2013 i Göteborg 16 - 18 augusti

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 10:57 CEST

UPMARKET 2013
Unikt konsthantverk och egentillverkad design
i hjärtat av Göteborg 16 - 18 augusti

UPMARKET är tre dagar kvalitetsmarknad med utställare från olika delar av Sverige. Här visas konsthantverk på ett roligt sätt direkt av människorna bakom arbetet. Drygt femtio professionellt verksamma konsthantverkare finns på plats tillsammans med speciellt inbjudna grupper, studenter och nordiska gäster.

KHVC arrangerar marknaden i Trädgårdsföreningen, i hjärtat av Göteborg och i en av Europas bäst bevarade 1800-talsparker. UPMARKET är en välbesökt del av Göteborgs Kulturkalas.

Inbjudna gäster
Konsthantverkscentrum inleder ett nordiskt samarbete med att bjuda in tre utvalda norska konsthantverkare.   Unga, begåvade studenter från Högskolan för Design och Konsthantverk HDK och Stenebyskolan deltar på marknaden under egen rubrik UP/FRESH.

www.upmarket.nu

MER INFO OCH PRESSBILDER
På hemsidan finns mer info om tid och plats, utställare och pressbilder: www.konsthantverkscentrum.se/sv.html/press...

PÅ ÅRETS AFFISCH
Utställarna tävlar varje om att bli affischnamn för nästa års marknad. I år är det Maria Brusewitz, keramiker på Österlen. Hennes keramik finns också utställd i Trädgårdsföreningens växthus 6 juli - 18 augusti.
www.mariabrusewitz.se

Stiftelsen Konsthantverkscentrum (KHVC) är en länk till det främsta inom svenskt konsthantverk. KHVC representerar ca 800 professionellt verksamma konsthantverkare över hela Sverige. Uppgiften är att ge råd, informera och skapa konytakter. KHVC har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.   www.konsthantverk.info

Stiftelsen Konsthantverkscentrum (KHVC) är en länk till det främsta inom svenskt konsthantverk. KHVC representerar ca 800 professionellt verksamma konsthantverkare över hela Sverige. Uppgiften är att ge råd, informera och skapa kontakter. KHVC har kontor i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Kommentarer (0)