Nytt kooperativt konsultbolag etablerar sig i Göteborg

Det är en pågående trend att seniora konsulter startar egna bolag och frilansar. Frilansande konsulter använder sig ofta av stora konsultmäklare för att hitta nya uppdrag. Konsultkooperatiet möter behovet från frilansande konsulter som söker en gemenskap, ett nätverk att använda för att hitta nya uppdrag, samt som sköter en del av den administration som krävs när man driver eget konsultbolag.

Konsultkooperativet är ett alternativ till andra medarbetarägda konsultbolag eller konsultnätverk där Konsultkooperativet erbjuder administrativa tjänster, ett socialt nätverk av andra konsulter, samt möjligheter till ramavtal och tillgång till kunder som annars kräver att enmanskonsulten går genom en konsultmäklare.

Allt detta erbjuds till självkostnadspris, då Konsultkooperativet inte har något eget vinstintresse. Alla medlemmar har en lika stor andel var. Alla är med på lika villkor, till en förutbestämd låg insats.