Årets Opinionsbildare - Louise Ungerth är i final

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2016 11:53 CEST

Fotograf: Stefan Nilsson

Konsumentföreningen Stockholm kan stolt meddela att Louise Ungerth, chef för Konsument & Miljö, kan bli Årets Opinionsbildare. Vinnaren utses på Återvinningsgalan den 1 december.

Återvinningsgalan arrangeras av facktidskriften Recycling i samarbete med branschorganisationerna Avfall Sverige och Återvinningsindustrierna. Galan är till för att premiera och lyfta upp svenska avfalls- och återvinningsaktörer och sprida kunnandet utanför sektorn och till samhället i övrigt.

Motivering:
Louise har under många år varit drivande för att skapa förändringar till fördel för miljö och klimat. Med stor kraft och bred kunskap visar hon att det går att påverka i rätt riktning, inte minst genom positiva samarbeten och att skapa opinion.

Som chef för Konsument & Miljö leder Louise Ungerth arbetet med aktuella konsument- och miljöfrågor på Konsumentföreningen Stockholm. Föreningen har kontakt med företag, myndigheter och organisationer för att driva opinion i olika frågor som påverkar medlemmarnas vardag. Läs mer om det opinionsbildande arbetet i föreningens pressrum.

Louise Ungerths blogg, Louise Konsumentkoll.

Nominerade i kategorin Årets Opinionsbildare är:

1. Louise Ungerth, chef Konsument & Miljö Konsumentföreningen Stockholm
  2. Michael Abraham, vd Sveriges Bilskrotares Riksförbund
  3. Nätverket Ideell Second Hand

Mer info om Återvinningsgalan finns här.

Konsumentföreningen Stockholm är en av huvudägarna i Coop. Vår viktigaste uppgift är därför att göra Coop så bra som möjligt för våra 760 000 medlemmar. Nyckeln till dina medlemserbjudanden är Coop MedMera-kortet. Vår övertygelse är att vi tillsammans bidrar till ett mer hållbar samhälle.

KfS på Facebook

Vår kampanj Släng inte maten på Facebook