Korpen lanserar ny webbplats - korpen.se

Pressmeddelande  •  2012-04-27 10:19 CEST

Nu lanserar Korpens riksorganisation sin nya webbplats. Med nya korpen.se kommer besökaren enkelt att hitta aktiviteten den söker och föreningar i sin närhet. För design och koncept står webbyrån Burro

Korpen har över en miljon aktiva utövare inom lagidrott och gruppträning. Navet på den nya webbplatsen är en sökfunktion som gör att man lätt hittar de föreningar som har aktiviteten man söker.
- Det ska vara enkelt att komma igång med sin träning hos oss. Vi måste vi ha en tydlig och användarvänlig sajt som gör det enkelt för utövaren att hitta vårt utbud. Det  känns otroligt roligt att nu lansera en sajt som lever upp till de kraven, säger Oskar Kollberg, kommunikatör på Korpen.

Design av webbyrån Burro
Hemsidan har tagits fram i tät dialog med flera av Korpens föreningar. För design och funktion står webbyrån Burro från Stockkholm.

- Det har varit roligt att fått förtroendet att vara med hela vägen från förstudie till lanserad sajt. Korpen är en stor organisation och tidigare har det inte varit helt självklart vart utövarna ska vända sig för att hitta aktiviteter och annan information. Med den nya sajten kommer vi kunna slussa vidare besökare som vill hitta en aktivitet direkt till rätt förening och på så sätt både få nöjdare besökare och mindre supportärenden hos förbundet, säger projektledaren på Burro, Patrik Engberg.

Nya funktioner och enkel design
Nya Korpen.se är uppdelad på fyra delar med information för utövare, företag, föreningar och allmänt om Korpen. Förutom att information och design har blivit tydligare innehåller sajten ett antal nya funktioner. Nytt är bland annat en kalender där utövarna hittar information om tävlingar, cuper och liknande och en sökfunktion för utbildningar och mötesplatser som i första hand riktar sig till föreningsaktiva.

Bloggar
På sajtens förstasida lyfter vi upp bloggar om Korpens gruppträning och lagidrott. Här kan man läsa Korpens gruppträningsinstruktörer Marie Simonsson och Jennifer Wiktanders inspirerande bloggar som de skriver för Fitness Magazine. Fotbollslaget Mardrömselvan har under lång tid har bloggat om glädje och vedemödor i korpserien i Stockholm. Deras fantastiska blogg lyfts nu även upp på korpen.se. Trevlig läsning!

Sajten är baserad på Riksidrottsförbundets lösning IdrottOnline och företaget Meridium har varit teknikleverantör.

Kontakt:
Oskar Kollberg