​NU är tiden att investera i dig själv

Har du hört talas om kindfulness? Alltså att vara snäll mot sig själv och andra. Och göra det medvetna valet att inte låta stressen styra. Utan fokusera en stund på sig själv.– Var kindful mot dig själv och unna dig ett besök hos oss på Körrunda. Och njut av rörelse, träning, natur, nya möten och riktigt god mat.

Orden är Lotta Wahlstedts. Hon äger och driver det vackert belägna Körunda. Ett fantastiskt ställe på Södertörn, nästgårds med Nynäshamn och en havsvåg från Stockholm. Där du kan njuta av livet med alla sinnen.

– Vi älskar aktivitet, fortsätter hon. I kombination med avkoppling i en ombonat inredd modern miljö. Därför är Körunda ett hotell med så mycket mer än boende i vackra rum.

Det märks. Eventen avlöser varandra. De handlar om trädgårdskurser med Zetas Viktoria Skoglund, om träningspepp med Topphälsa eller Paolo Roberto som också är delägare i Körunda. Eller om matlagningsevent med nördigt och närproducerat på menyn. Organiserat, genomtänkt och givande.

– Helgen den 19-21 april exempelvis så firar vi in våren. Då du kan njuta av egentid. Eller välja att vara med på aktiviteterna som ordnas. Som yogan. Eller träningen med Paolo. Varvat med en promenad längs mindfulnesslingan ner till sjön. Ett parti boule med några. Eller kanske ett svettigt hard corepass med bildäck. Allt efter vem du är och vad du väljer.

Och garanterat blir du omhändertagen. Av Körundas fantastiska personal. Alla lite nördar inom sina områden.

– Som Pär exempelvis. Han ansvarar för Körundas kök. Väljer närproducerat så långt det bara går. Och många gånger vilt från jaktlaget han samarbetar med, säger Lotta. Allt kryddat med kärlek.

Interiören på Körrunda är personligt inredd. Modernt med en klart ombonad känsla. En och annan designaccent sätter stilen och färgerna går i naturens milda nyanser.

– Rummen är inredda för världens bästa sömn förstås. Men de är sköna att också bara vara i. Inredningen skiftar liksom färgskalan men alla har naturen som inspirationskälla.

Det gör Körunda attraktiv också som konferensanläggning.

– Det finns generösa, moderna och fräscha utrymmen för att kunna anordna konferenser från en handfull och upptill 100 människor. Vikten av att kunna erbjuda aktiviteter vid sidan om en konferens blir allt viktigare för företag och privatpersoner. Genom att se till att naturen runt omkring erbjuder möjligheter till aktivitet är Körunda högt uppskattat.

Körundas harmoniska miljö för självklart tanken till bröllop. Kanske en ceremoni på det vackra trädäcket intill sjön. Eller mer traditionellt i kyrkan invid.

– Åt alla väderhåll finns det möjlighet att bjuda på mat och dryck. Inne och ute, säger Lotta och fortsätter:

– Och vill man göra bröllopet exklusivt bor alla kvar på hotellet. Det är en lyxig känsla som skapar ännu fler gemensamma minnen.

På Körunda får du ha fokus på dig själv. På det sätt du själv vill. I en mycket behaglig miljö.

– En mycket härlig tid väntar nu. Låt oss njuta fullt ut av den, avslutar Lotta Wahlstedt på Körunda på Södertörn.

I påsk välkomnar vi våren med ett erbjudande

Landa hos oss med din väska den 19 april- 21 april och gör vad du vill med helgen hos oss. Välj mellan att vara med på allt. Eller njuta av egentid. Börja exempelvis med yoga på eftermiddagen och avluta med att njuta av en härlig vårmeny som Pär med gänget plockat ihop. Nästa dag du börja med en promenad eller springa runt Muskan som ligger naturskönt intill hotellet. Den 20:e kommer det att finnas en stor Påskbuffé uppdukad med allt som hör både våren och påsken till. På eftermiddagen finns tillfälle att träna 45 minuter med Paolo. Och på kvällen så serveras det en härlig Meny med vårens primörer I fokus, som sparris och vårprimörer. Om vädret tillåter så kanske även golfbanan är öppen med största sannolikhet kommer det finnas möjlighet att spela på sjö gärdet. Och den Nya Pron- har studion och shopen öppet. Sedan är det utcheck efter söndags brunchen. Och sedan är det bara för dig att åka hem och boka in nästa tillfälle att komma tillbaka till oss.

• mat
  • hälsa