Krägga Herrgård – ett sommarparadis för livsnjutare i alla åldrar

Krägga Herrgård – ett sommarparadis för livsnjutare i alla åldrar

Krägga Herrgård, norr om Stockholm, går man emot strömmen. Då de flesta mötesanläggningar väljer att stänga ner under sommaren öppnar man istället upp och utökar sitt utbud för såväl romantiska par som för barnfamiljer på dagsutflykt. Här erbjuder man bland annat sommarluncher i det gröna, strandpromenad med picknick-korgar, romantiska middagar i Lusthuset, glassvagn, bad, sommaraktiviteter, iskalla drycker på solterrassen och grillkvällar med musikunderhållning. Ett sommarparadis för livsnjutare i alla åldrar.

Krägga Herrgård är en förtrollande vackert belägen mötesplats vid Mälarens strand, endast 45 minuter från Stockholm, Arlanda och Uppsala. Herrgården är omgiven av 100 hektar grönskande mark där rådjur, älg, fasan, räv och hare springer vilt. Här träffas man för stilfulla möten, romantiska weekends, oförglömliga bröllop och fantastiska fester. Och under sommaren utökar man nu utbudet för att ge fler gäster tillfälle att uppleva den sköna sommarstämningen på herrgården.

- För oss känns det självklart att hålla herrgården öppen den tid som är som vackrast här. Vi vill att fler gäster ska få möjligheten att njuta den magiska miljön och anpassar helt enkelt vårt utbud till olika målgrupper vid olika tidpunkter, säger Ulrika Bergström, hotelldirektör på Krägga Herrgård.

I veckorna erbjuder man somriga familjepaket med roliga aktiviteter för barnen, härligt bad, svalkande glass på eftermiddagarna och väl kylda drycker på solterrassen till föräldrarna. Barnen får ”dekorera sin egen Cup Cake” som familjen sedan får serverad efter middagen, något som uppskattas extra mycket av de yngre gästerna. Efter middagen finns aktiviteter för barnen inne i herrgården som blir en skön avrundning av kvällen för såväl liten som stor.

- Familjer som inte har ett eget sommarparadis att åka till ska känna sig välkomna till vårt. Här kan de koppla av, vara sig själva och känna sig som hemma, säger Ulrika Bergström.

På helgerna ändrar herrgården skepnad. Då är det romantik i luften och speciella weekendpaket har tagits fram för att erbjuda något alldeles extra för de som önskar njuta av tid med varandra, total avkoppling, av lugnet och av högklassig mat. Kärleksfullt, ömt och varmt.

- Romantik för oss är just att få tid att bara rå om varandra. Inte låta något störa. Att ta en pickick-korg och strosa utmed den långa strandpromenaden. Slappa i varsin solstol på bryggan. Och visst – för de som önskar går det att exklusivt boka sin middag i romantiska Lusthuset. Bara för två, levande ljus och med solnedgång i ett glittrande Mälaren som storslagen kuliss, avslutar Ulrika Bergström.