Lars Aggestedt – ny hotelldirektör på Krägga Herrgård

Lars Aggestedt – ny hotelldirektör på Krägga Herrgård

Ny hotelldirektör på Krägga Herrgård blir Lars Aggestedt. Lars kommer närmast från Vaxholms Kastell & Nya Älvsborgs Fästning där han haft rollen som platschef under många år. – Vi är mycket glada över att ha rekryterat en så kompetent och erfaren ledare och kvalitetstänkande gourmet som Lars, säger Johan Hjort, ansvarig för rekryteringen till Krägga Herrgård.

Krägga Herrgård har sedan årsskiftet nya ägare och ett managementeam, med Johan Hjort i spetsen, är tillsatta för att utveckla företaget långsiktigt. Att rekrytera rätt personer till organisationen är en av uppgifterna vilket man valt att göra på ett något annorlunda och uppmärksammat sätt via bloggen tretopp.se.

- Blogginlägget om att vi sökte en ny platschef gjordes ovanligt transparent och fick en enorm spridning vilket resulterade i ett stort antal sökande till tjänsten. Jag är oerhört glad över att nu, i hård konkurrens, kunna presentera Lars Aggestedt som ansvarig och ny hotelldirektör för Krägga Herrgård. Jag vet att Lars med sin kompetens, vilja och ärliga, äkta personlighet kommer att göra succé hos oss, säger Johan Hjort

Lars har lång och diger erfarenhet från mötes- och upplevelseindustrin och har även framgångsrikt drivit arbete med destinationsutveckling i rollen som representant för Strömma. Han har en bakgrund som f & b manager och mat, dryck och värdskap ligger honom varmt om hjärtat.

- Att driva en anläggning som Krägga Herrgård är för mig drömmen. Det ska bli en fantastiskt rolig utmaning att vara med och utveckla denna pärla till dess fulla potential, säger Lars Aggestedt. Vi ska fortsätta att leverera magiska upplevelser till såväl konferens- som weekendgäster samt utveckla och förfina konceptet ytterligare. Min ambition är att vi ska vara gästernas förstahandsval inom vår nisch och det är förstås en extra krydda att komma in i ett skede då ett stort förändringsarbete pågår, säger Lars Aggestedt.

Lars kommer in med massor av härlig energi och ett stort fokus på att gästerna och de anställda ska må bra. Lars tillträder sin nya befattning efter sommaren.