Eko-dejta för en hållbar relation

I dag lanserar Spraydate och KRAV ett nytt koncept: Eko-dejting. De femtio första som eko-dejtar vinner entré till KRAVs Framtidsdag den 12:e november.

– Spraydate strävar efter ständig utveckling och ett förbättrat innehåll till våra medlemmar. Därför känns eko-dejtning som ett bra och naturligt steg. Medlemmarna kan nu profilera sig som klimatsmarta och träffa likasinnade, säger Nils Person, chef Spraydate.

Att eko-dejta innebär i praktiken att man i sin sökprofil på Spraydate kryssar i de nya intressekategorierna ”ekologisk mat och dryck”, ”miljö” och ”natur”.

Enligt en kommande SIFO-undersökning som KRAV presenterar i sin helhet i oktober tillhör singlar den grupp som köper allra mest KRAV-märkt.

– Många singlar lever miljömedvetet och eko-dejting känns viktigt för framtiden, dessutom är det ett kul sätt att marknadsföra vår Framtidsdag, säger Lars Nellmer, VD för KRAV.

De femtio första som eko-dejtar får gratis entré till KRAVs Framtidsdag den 12:e november. En heldag om den hållbara matbranschens framtid där intressanta föreläsningar av bland andra Johan Rockström varvas med god mat av Renée Voltaire och underhållning med Emil Jensen.

KRAVs Framtidsdag genomförs på Stockholmsmässan i Älvsjö samtidigt som mässan Det goda köket, Nordens största mat- och dryckesmässa. Det ingår en entrébiljett för lördagen till mässan Det goda köket när man deltar på Framtidsdagen.

Andra sätt att vinna entré till KRAVs Framtidsdag är att tävla med recept på den godaste KRAV-lunchen. Läs mer på www.tasteline.se/krav

Nils Person, chef Spraydate, 0735 04 26 98
Lars Nellmer, VD för KRAV, 018 17 45 01
Kristin Cooper, Pressansvarig, 018 17 45 06

KRAV grundades 1985 av tre grönsaksodlare som trodde att folk vill ha mat som har odlats i en frisk jord, utan kemiska bekämpningsmedel. Sedan dess har tusentals bönder och andra livsmedelsproducenter anslutit sig till den idén.

KRAV utgår från den ekologiska grunden och ställer dessutom höga kvalitétskrav på bland annat god djuromsorg, socialt ansvar och minskad klimatpåverkan. KRAV-certifierad mat odlas innehåller inga naturfrämmande tillsatser.

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 3 600 KRAV-lantbrukare, 5 500 KRAV-certifierade produkter och cirka 180 importörer.
• Alla KRAV-produkter kontrolleras.