Kreativ Insikt lanserar sin andra app, Gör din grej!

Kreativ Insikt lanserar nu sin andra app, som bygger på inspirationskorten Gör din grej, av Carolina Gårdheim, grundare av Kreativ Insikt, författare och diplomerad coach i psykosyntes. Inspirationskorten kommer i sin tur ur frågeboken Gör din grej – för dig som vill vara din egen stjärna.

Appen innehåller kort som påminner och inspirerar användaren till att göra ”sin grej”. Den hjälper till att hålla sig på sin egen väg, lyssna mindre på andra och mer på sitt hjärta, välja lycka, och att lysa sitt eget speciella ljus i världen. Appen är tänkt att inspirera till att söka sitt syfte och därmed bidra med gott i världen.

Inuti appen går det att knacka fram ett slumpmässigt kort varje morgon eller använda tjänsten Daglig inspiration, så kommer kortet upp på skärmen automatiskt på valfri dag och tid.

– Använd appen för att få energi, säger Carolina Gårdheim om appen, som hon skapat. Energi att äntligen sätta igång att göra och vara det som är DU. Det handlar om att fylla livet med allt som du älskar, istället för med det du saknar eller retar dig på. Att våga välja det som gör dig lyckliga och glad, och tacka nej till resten. Att lyssna till ditt eget hjärta och därmed göra skillnad i världen. Att söka din sanna potential, vara stjärnan i ditt eget liv och att värma världen med ditt ljus. Helt enkelt hitta din grej!

Appen spelar även avkopplande musik, för att skapa möjlighet att gå in i sin egen lilla bubbla och hämta inspiration, till exempel på bussen eller tåget.

– Grundidén med appen är att låta sig inspireras av ett kort per dag, säger Carolina Gårdheim. Antingen knackar man fram ett slumpmässigt kort själv eller så låter man appen påminna genom tjänsten Daglig inspiration. Då kommer det upp ett slumpmässigt kort som en påminnelse enligt ett förinställt schema, som går att ändra så att det passar användaren.

Det finns många olika sätt att arbeta med appen. Inuti appen finns flera olika övningar beskrivna.

Appen finns både för iPhone och Android.

Speciella funktioner

Korten: 36 kort en illustration och kort, peppande text på framsidan, samt en inspirerande text på baksidan. Det går att plocka upp ett slumpmässigt kort, eller söka reda på ett särskilt kort.

Daglig inspiration: Här kan användaren välja ett eller flera scheman för när han/hon vill få sitt kort i form av en push-notis.

Musiken: Det finns möjlighet att lyssna på antingen medföljande musik inuti appen, eller att välja någon annan musik från sitt egna iTunes-bibliotek.

Dela: Det går att mejla ett kort till en vän, som man vill visa kortet för. Det går också att dela med hjälp av sms, Facebook, Google+ och Twitter.

Vad är skillnaden mellan appen och inspirationskorten?
Inspirationskorten står och sprider positiv energi till många samtidigt. De är dekorativa och blir som en del av inredningen. De är alltid nära till hans och skapar en upplyftande dialog mellan människor.

Appen är framförallt en personlig peppare med specialfunktioner som inte de fysiska korten kan ha, som till exempel Daglig inspiration och musik. Appen bär användaren alltid med sig och kan därför inspirera även på resande fot.

Text, illustration och design: Carolina Gårdheim.