Release party för boken Släpp loss din inre livskonstnär!

Varmt välkommen till release partyt för nya boken Släpp loss din inre livskonstnär! - Börja leva ditt liv. Boken har i en recension kallats "den kompletta boken inom personlig utveckling". Läs mer om boken längre ner.

När? Torsdagen den 25 aug kl 17-20.
Var? Kreativ Insikt, Karlavägen 40, Stockholm.

Kom och hämta ditt press-ex av boken, mingla och ta ett glas bubbel med tilltugg i trevligt sällskap. Vi utlovar en happening med både erbjudanden och överraskningar. Kl 18.00 kommer författaren Carolina Gårdheim att berätta kort om boken.

-> Anmäl dig redan nu, men senast 22 aug!

Ring Carolina för att boka en intervju före eller efter release partyt på tel 070-483 03 30 eller mejla henne direkt på carolina@kreativinsikt.se.

Varmt välkommen!

OBS! Ta med den här inbjudan för att få ditt press-ex av boken!

För mer information, ring vår marknadschef Dag på tel 0701-90 18 61 eller 08-621 11 22 eller se vår hemsida www.kreativinsikt.se.

Mer om boken
I Släpp loss din inre livskonstnär hjälper Carolina dig på ett praktiskt, peppande och kärleksfullt sätt att hitta och utveckla det viktigaste du har – dig själv och ditt sanna uttryck.

Den vackra boken är fylld av klokhet, inspiration och medmänsklighet samt många övningar och handfasta tips för hur du kan upptäcka dig själv och locka fram din egen livskonstnär.

Förutom att den berättar om Carolinas egen resa, innehåller boken många matnyttiga övningar för eftertanke och med syfte att uppnå varaktigt resultat i ditt liv. Exempel på avsnitt som behandlas är det är skapande medvetandet, att handskas med känslor, vår fria vilja och lyckan, språkets kraft, att få kontakt med intuitionen eller själens röst, valda sanningar och berättelser, delpersonligheterna och dirigenten, relationer, projektioner och läromästare, världen är god - eller att ha tillit till universum och de stora frågorna i livet.

Exempel på metoder som beskrivs och används i boken är meditation, visualisering, medveten närvaro, affirmationer, målbilder, komihåg och personliga ceremonier.

Några av de frågor som du lockas att besvara är Vem är du?, Vad vill du? och Hur tar du dig dit? Du får också en verktygslåda för att handskas med stress, motgång och andra hinder längs med vägen mot ditt drömliv.

Genom hela boken uppmuntras du dessutom att skapa dina egna komihåg av dina insikter och exempel ges på vad du kan göra själv, till exempel magneter, kort eller hejarop i din mobil eller almanacka.

Carolina ger dessutom kärleksfulla och uppmuntrande små tillrop i kanterna på nästan alla uppslag.

Boken är inbunden i hög kvalitet med hårda pärmar och innehåller många bilder. Den har textilrygg med silvertext samt ett bokmärkesband. 264 sidor. Storlek 21,5 x 21,5 x 2,5 cm.

Författare: Carolina Gårdheim. Foto: Anja Callius. Form: Kicki Braun.

Citat från kursdeltagarna på vår kurs Släpp loss din inre livskonstnär våren 2011, där en utskrift av boken användes som kursmaterial:
"Älskar boken!”
”Underbar läsning som har berikat mitt liv!”
”Fantastiskt bra, bra uppgifter, lätta att läsa och ta till sig, men ändå så djupa.”
”Hela boken är väldigt fin. Vackert skriven och pedagogiskt upplagd. Den kommer jag läsa många gånger. De vägledda meditationerna är toppen!"

Se boken på Adlibris eller på vår hemsida.

Till boken finns också en dubbel-cd, Meditationer & visualiseringar - Släpp loss din inre livskonstnär, och inspirationskort Livskonstnär.

Mer om författaren Carolina Gårdheim
Carolina Gårdheim är civilekonomen som efter att ha gått in i väggen vände upp och ner på hela sitt liv för att anpassa livet till själen istället för tvärtom.

Ett resultat blev att hon följde sitt hjärta och 2003 startade förlaget och företaget Kreativ Insikt, som vill inspirera till stora tankar i den lilla världen och sprida kärlek på jorden. Ursprunget till hela företaget står att finna i hennes egen historia – för att komma ihåg de insikter hon fick under sin återhämtningsperiod efter livskrisen gjorde hon egna ”komihåg” eller ”budord” med de viktigaste insikterna på och satte upp överallt i sitt hem.

Carolina skriver nu böcker och formger vackra och inspirerande vardagsprodukter som alla kommer med en tanke om vad som är viktigt i livet. Hon vill genom sin verksamhet erbjuda oss möjligheten att stanna upp en stund i vardagen och tänka efter – vad är viktigt för mig? Lever jag verkligen mitt liv?
Hennes produkter säljs genom den egna webbutiken, två egna butiker i Stockholm samt ca 700 återförsäljare i Sverige och ett hundratal i Finland.

Nu har hon även startat en kursverksamhet, för att ytterligare inspirera till egen utveckling.

Företaget driver hon tillsammans med sin make Dag.

Visionen är att om vi alla vårdar oss om att må bra i själen så kommer det som genom ringar på vattnet att leda till en mer harmonisk och fredlig värld.

Carolina fick 2007 utmärkelsen Sveriges färgstarkaste kvinna av Gudrun Sjödén.

Läs mer om Carolina och Kreativ Insikt på www.kreativinsikt.se.