Stockholm satsar på tillgängliga utegym, badplatser och parklekar

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 11:48 CEST

Stockholms stad beslutade i budget 2013 att satsa 50 miljoner kronor för att förbättra tillgängligheten i staden. Nu har beslut fattats om hur dessa pengar ska fördelas.

− Tillgänglighetssatsningar görs inom en rad områden i stadsdelarna. Det handlar om att bland annat skapa badstränder, utegym och parklekar som är tillgängliga för alla och att staden ska ha fler upprustade gångvägar och tillräckligt med parkbänkar. Stora satsningar görs i flera stadsdelar, däribland i Kungsholmen, Hässelby/Vällingby och Enskede-Årsta-Vantör, säger Ewa Samuelsson (KD), biträdande Socialborgarråd med ansvar för tillgänglighetsfrågor.

En sammanställning finns över hur medlen fördelas mellan stadsdelarna och vilka samtliga satsningar är.

Markus Nyman

Kommentarer (0)