Kronans Apotek lanserar Medicinpåminnaren – en ny tjänst för säkrare läkemedelsbehandling

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2019 07:40 CEST

Kronans Apotek breddar kontinuerligt sitt tjänsteerbjudande till kunderna och lanserar nu den egenutvecklade tjänsten Medicinpåminnaren - ett SMS-baserat påminnelsehjälpmedel för att förbättra följsamheten av läkemedelsbehandlingar.

Med Kronans Apoteks Medicinpåminnaren glöms ingen medicin bort. Förutom att skicka SMS-påminnelser direkt till sin egen mobil när det är dags att ta medicinen så erbjuder tjänsten även en möjlighet lägga in påminnelser till någon närstående som kanske kan behöva det.

-Medicinpåminnaren är framtagen för att hjälpa dina barn, dina föräldrar eller dig själv att komma ihåg när det är dags att ta medicinen. Vi vet att följsamheten är låg hos många som tar läkemedel regelbundet. Det kan bero på flera saker; ålder, många läkemedel, hektiskt liv, okunskap kring sjukdom eller rädsla för biverkningar är några exempel. Oavsett, vet vi att det är viktigt att följa den behandling förskrivaren ordinerat, och det vill vi hjälpa våra kunder med, säger Anders Torell, VD för Kronans Apotek.

Att ställa in en påminnelse görs via Kronans Apoteks webb. Påminnelserna skickas ut som sms till det mobilnummer som valts och det går att välja när och hur ofta en påminnelse ska skickas. Tjänsten är helt kostnadsfri och fungerar även på enklare mobiltelefoner.

Länk till tjänsten: https://www.kronansapotek.se/tjanster/medicinpaminnaren

Kronans Apotek vill att kunderna ska känna sig friskare på insidan och vackrare på utsidan. Kronans Apotek har över 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Haparanda i norr och cirka 2500 anställda.

Kommentarer (0)

Kommentera