2+1-glas kopplade fönster, ett nytt kulturfönster med mycket god isolering. Ett helt nytt fönster lanseras.

Kronfönster lanserar sommaren 2014 en helt ny fönsterserie. Kronföster Tradition, som är ett kopplat 2+1 fönster med mycket god isolering. U-värdet är låga 1,0 för hela fönsterkonstruktionen.

Kronfönsters affärside är Energifönster, Snabbare, Bättre, Billigare, nu lanserar företaget en ny serie för2+1 kopplade fönster så kallade traditionsfönster / allmogefönster med extrem  isolering och  superenergiglas. Ett nytt träfönster / kulturfönster kopplat.

"Vi ser ett behov på markanden att få gamla kulturfönste, med modern isolering. Dessutom så vill konsumenten individanpassa och göra helt unika fönster för sitt hus: Säger Carl-Gustaf Svensson, Styrelseordförande på Kronfönster.

Hos Kronfönster är det kunden som är designer och bestämmer helt själv vilka fönster vi ska tillverka. Vi tillverkar energifönster i alla storlekar, former, färger, i trä, aluminium, pvc. Ett fönster saknades i vårt sortiment, kopplade fönster 2+1 med modern isolering. Vi ser dessutom att det finns plats för ett nytt fönster på den Svenska marknden för kulturfönster, eftersom riktigt bra 2+1 fönster, kopplade är dyra. Vi tror oss kunna bidra här med att kunna erbjuda kunden högkvalitativa traditionsfönster med riktigt bra isolering, snabbare, bättre, billigare, helt enligt vår filosofi, säger Svensson.

Vårt kopplade 2+1-glas (ibland kallas dessa fönster för allmogefönster) har en allmogeprofil på insidan och det sitter en dubbelruta i innerbågen och ett enkelglas i ytterbågen där spröjsen är monterad. Ljusinsläppet är stort, eftersom fönstret har tunna karmar och bågar,  men det klarar dagens krav på värme och ljudvärde. Som standard levereras Tradition med den gammaldags typen av fönsterhakar.  Fönstret får ett lågt energivärde och ett gammalt gediget utseende som passar in i hus där vackra fönster behövs. Ett träfönster i hög kvalité. Vårt kopplade 2+1 fönster , med dubbla superenergiglas klarar ett mycket lågt U-värde på 1,0 W/m²C

Bilden är från från förserien av Kronfönster Tradition. Mer information om fönstret samt fullständig fakta vid lanseringen, sommaren 2014.

• 2+1
  • kopplat