Kronfönster startar dotterbolag i Norge

Kronfönster har relativt liten försäljning på export, men nu tags krafttag för att öka den andelen. Från 2013 kommer Kronfönster att finnas även in Norge med eget försäljningsbolag, säljare, butiker och utställningar.

"Vi vet att våra högkvalitativa produkter säljer även i Norge, men administrationen för att sälja dit är för stor, därför startar vi upp ett dotterbolag där" Säger Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster.

Hur stor andel av er försäljnng kommer gå till Norge?

Svårt att säga, vi säljer rätt mycket till Norge idag, via våra dotterbolag utomlands. VI har tex en fabrik i Litauen som exporterar mycket till både Norge och Danmark, men då bara till byggföretag. Nu kommer vi att starta upp en egen försäljningsorganisation där all försäljning sköts via Kronfönster i Sverige, med våra marknadsföringsmuskler. SÅ vi tror att vi ska kunna sälja för i alla fall 50 miljoner i Norge inom ett par år. Norge är en marknad som passar våra produkter och vår erfarenhet av privatkundsförsäljning. Säger Svensson

Företagsnamn, säte och organisation är inte satt ännu. Mer information kommer i följande pressmeddelanden.

• norge
  • kronfönster