Kronfönster växer vidare, Gasellföretag igen, nyanställer 3 personer.

Kronfönster är Gasellföretag även 2011. Kronfönster har mer än dubblat omsättningen de senaste 3 åren. Företaget tar marknadsandelar både på pvc fönster och för träfönster. Även företagsförsäljningen växer under 2011 och  Kronfönster har som en konsekvens av detta beslutat att nyanställa 3 personer under 2011. 2 säljare har precis börjat och Kronfönster har även inrättat en ny tjänst, för ”aftersales-support”.

Vad är after-sales support ? Kronfönster gör kontinuerligt marknadsundersökningar och följer upp kundnöjdheten i företaget. Kronfönster har idag 96 % av kunderna som säger att de har rekommenderat eller ska rekommendera sina vänner och bekanta att köpa fönster av Kronfönster. Aftersales-supporten sköter eftermarknaden och reklamationer, samt följer upp de övriga 4 % som av någon anledning inte har rekommenderat Kronfönster vidare.

Kronfönsters vision är att ha 100% nöjda kunder, därför har vi inrättat denna ”aftersales-support” tjänst som är helt ny, säger Carl-Gustaf Svensson, grundare av Kronfönster AB.

Vi räknar med en realistisk tillväxt på 30 % per år, de kommande åren. Vi är bra på marknadsföring och försäljning, och vi vill vara bäst på Kundnöjdhet, säger Carl-Gustaf.

• kundnöjdhet
  • kronfönster