Nytt försäljningsrekord av fönster för Kronfönster.

Kronfönster säljer bra trots att fönstermarknaden i Sverige går ner.

Oktober 2011 sålde Kronfönster fönster och uterumspartier för 5 000 000 sek, vilket är nytt försäljningsrekord. Både pvc fönster och träfönster ökar i omsättning, men särskilt bra går Kronfönsters pvc fönster

Kronfönster utsågs i oktober 2011 till Gasellföretag (snabbväxare) för andra året i rad, med mer än en dubblering av försäljningen på 3 år. Nu jobbar företaget att bli Gasell även för 2012, alltså en tredje gång.

-Vad är det som gör att Kronfönster ökar försäljningen och tar marknadsandelar på en marknad som krymper?

"Kronfönster är ett starkt varumärke. VI är en tillverkare av pvc fönster och vi har ett mycket brett och attraktivt produktsortiment och har nöjda fönsterkunder." Carl Svensson, Kronfönster AB

-Er försäljning av pvc fönster ökar. Ökar marknaden för pvc fönster generellt i Sverige?

"Ja, det gör den. Pvc fönster tar marknadsandelar mot träfönster. Hur mycket är svårt att säga. Pvc fönstermarknaden i Sverige, är ganska fragmenterad med många små aktörer. Vi är tillverkare av pvc fönster och vi ser nu att kunderna väljer oss till förmån för mindre etablerade tillverkare. Man vill ha trygghet i köpet, fönster ska man ha i många år och då blir garantier och aftersales support viktigt. Därför tror jag vi går framåt." Carl Svensson, Kronfönster AB

Kronfönster ser just nu över produktionen för 2012 och kommer att utöka produktionskapaciteten.