Juryn klar för Årets Peppare 2018

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2017 10:03 CEST

Generation Pep (GEN-PEP) är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsaFörra året instiftade Generation Pep ett pris för att belöna en person eller organisation som på ett inkluderande och tillgängligt sätt lyckats få barn och unga i Sverige att röra på sig. Nu är juryn klar för Årets Peppare 2018.

Årets Peppare ska gå till en person, en organisation eller ett initiativ som med fokus på glädje och motivation fått många barn och unga i Sverige att röra på sig. Nomineringsfasen är öppen till och med den 15 november 2017. När nomineringsfasen har avslutats tar en jury vid för att utse en vinnare.

Årets jury består av:

H.K.H Prins Daniel

Carolina Klüft, GEN-PEP, fd. Elitidrottare.

Alexander Hermansson, barnprogramledare, underhållare, tv-profil.

Britta Thedin Jacobsson, doktor i idrottsvetenskap, inriktning folkhälsa och fysisk aktivitet

Lina Axelsson Kihlblom, grundskolechef Haninge kommun, ledamot av 2015 års Skolkommission.

Aron Andersson, äventyrare, föreläsare och inspiratör.

Stephan Wilson, producent, programledare, barn- och sportprofil

samt vinnaren av Årets Peppare 2017:

Cecilia Andrén Nyström, Futebol dá Força

På Idrottsgalan i januari tidigare i år delade Prins Daniel ut priset Årets Peppare för första gången, det gick då till Futebol dá Força och dess grundare Cecilia Andrén Nyström. Futebol dá Força arbetar för att främja tjejers fysiska och psykiska hälsa samt integration och driver öppna fotbollsträningar där tjejer i socioekonomiskt utsatta områden får spela fotboll utan några som helst krav.

Det är viktigt att vinnaren av Årets Peppare ska ha lyckats skapa motivation till fysisk aktivitet på ett lustfyllt och tillgängligt sätt. Nomineringar samlas in digitalt via Generation Pep:s hemsida.

Nominera här: Årets Peppare!

Vinnaren presenteras under Idrottsgalan i SVT i januari 2018.

För ytterligare information, kontakta:
Marika Kehrer, kommunikationsansvarig, 070-368 55 23, marika@genpep.se

Generation Pep (GEN-PEP) är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Målsättningen är att ena människor, organisationer och företag för att tillsammans underlätta för alla barn och ungdomar att leva ett hälsosamt liv. Initiativtagare är Kronprinsessparet, bakom initiativet står ledande svenska företag, stiftelser och ideella organisationer. Läs mer på www.gen-pep.se