Nu öppnar nomineringsperioden för Årets Peppare 2018

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2017 07:44 CEST

På Idrottsgalan i januari tidigare i år delade Prins Daniel ut priset Årets Peppare för första gången, det gick då till Futebol dá Força och dess grundare Cecilia Andrén Nyström. Futebol dá Força arbetar för att främja tjejers fysiska och psykiska hälsa samt integration och driver öppna fotbollsträningar där tjejer i socioekonomiskt utsatta områden får spela fotboll utan några som helst krav.

För att hitta Årets Peppare kommer Generation Pep samla in nomineringar från svenska folket. Nomineringsperioden är nu öppen och samlas in digitalt via GEN-PEPs hemsida.

Nomineringskriterier

Årets Peppare ska gå till en person, en organisation eller ett initiativ som med fokus på glädje och motivation fått många barn och unga i Sverige att röra på sig.

Det är viktigt att vinnaren av Årets Peppare ska ha lyckats skapa motivation till fysisk aktivitet på ett lustfyllt och tillgängligt sätt.

Nominera här: Årets Peppare! När nomineringsfasen har avslutats tar en jury vid för att utse en vinnare.

Vinnaren kommer att presenteras under Idrottsgalan i SVT i januari 2018.

GEN-PEP är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Målsättningen är att ena människor, organisationer och företag för att tillsammans underlätta för alla barn och ungdomar att leva ett hälsosamt liv. Initiativtagare är Kronprinsessparet, bakom initiativet står ledande svenska företag, stiftelser och ideella organisationer.

Läs mer på www.gen-pep.se

Instagram: @gen.pep