Krusell skriver unikt TV avtal med Kanal 5

Pressmeddelande  •  2012-04-02 11:54 CEST

Svenska väskföretaget Krusell blev pionjärer inom tillbehörsvärlden när man gick med nationell TV reklam första gången redan 2010. Kampanjerna under 2010 och 2011 resulterade i ökad försäljning och stärkt varumärkeskännedom. Företaget har fortsatt stark tillväxt och har som enda tillbehörs leverantör i Sverige tecknat ett exklusivt årsavtal med SBS Media Group.

– Detta avtal är unikt i sitt omfång och avtalet sträcker sig fr.o.m. 1 april och minst ett år framåt säger Ulf Sandberg, VD på Krusell. Vi eftersökte en långsiktig satsning där hög frekvens och räckvidd var ett krav. Kanal 5 mötte våra önskemål och vi kommer nu vara synliga med våra reklamfilmer varje dag, nationellt, i minst ett år framöver säger en nöjd och förväntansfull VD.

– Kanal 5:s målgrupp motsvarar de konsumenterna som är vår primära målgrupp fortsätter han. Modemedvetna män och kvinnor 15-44 år som vill skydda sina dyrbara telefoner, datorer och läsplattor. Vi kommer att synas primärt i prime time och fångar således upp tittarna när de ser sina favoritprogram såsom Desperate housewives, Grey’s anatomy, CSI m.fl.

Inga av parterna uppger några siffror för vad affären är god för men uppger att det handlar om miljonbelopp.

______________________________________________________________

För mer information och kommentarer:

Ulf Sandberg

Mobil: +46 709 300 300

E-Mail: ulf.sandberg@krusell.se

Om du är intresserad av bilder, var vänlig kontakta:

Malin Levin

Marknadschef

Mobil: +46 737 07 92 15

E-Mail: malin.levin@krusell.se

Fakta om Krusell:

Krusellgruppen med c:a 130 miljoner SEK i omsättning och med c:a 500 anställda producerar årligen drygt 3 miljoner väskor. Krusell är ett svenskt företag som exporterar moderiktiga kvalitetsväskor för mobiltelefoner, laptops och tablets till mer än 50 länder på sex kontinenter. Efter över 20 år på marknaden är Krusell etablerat som det ledande varumärket inom sin nisch. Försäljningskontor finns i Sverige, Tyskland, Thailand, Japan, UK och Frankrike. Krusells produktion är i huvudsak förlagd till den egna fabriken i Thailand. Huvudkontoret för Krusell-gruppen ligger i Mölndal.

Förutom att sälja väskor under eget varumärke är Krusell dessutom underleverantör till bl.a. Sony, Samsung, Sanyo, Honda, Toyota och LG.

För mer information om Krusell: www.krusell.se

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom