Pressinbjudan: Kom och prata med Christer Fuglesang

Nu börjar Sveriges förste astronaut sin anställning som adjungerad professor vid KTH. I samband med det bjuds du som journalist in till ett samtal med Christer Fuglesang.

Hur kommer Christer Fuglesangs erfarenheter som astronaut att kunna påverka utbildningen och forskningen inom rymdområdet? Hur ser Christer Fuglesang på framtidens rymdverksamhet? Vilka aspekter av bemannad rymdfart i framtiden är extra intressanta? Vad för typ av undervisning och forskning kommer Christer Fuglesang att ägna sig åt på KTH?

Svaret på dessa och andra frågor kommer du att få på måndag den åttonde april då Christer Fuglesang möter medierna på KTH. Med vid pressträffen finns också KTH:s rektor Peter Gudmundson.

Utrymme för enskilda intervjuer med Christer Fuglesang finns.

• Tid: 10:00-12:00.
  • Plats: Styrelserummet, våning 11, Brinellvägen 8.

Obligatorisk anmälan sker till press@kth.se. Skriv "Fuglesang" i ämnesraden. Ange om önskemål om enskild intervju finns, men observera att antalet tider för detta är begränsade så först till kvarn gäller. Anmälan ska vara KTH till handa senast 17:00 fredag den femte april.

Pressträffen sker i samarbete med Rymdstyrelsen.

• christer fuglesang
  • rymdforskning