Kullaflyg startar Halmstad-Bromma

Pressmeddelande  •  2012-07-12 12:46 CEST

Halmstad 20120712

Kullaflyg startar Halmstad-Bromma

Den 27 augusti startar Kullaflyg ytterligare en linje från Halmstad City Airport nu till Stockholms City flygplats Bromma. Till att börja med blir det 3 turer i vardera riktningen på vardagar samt en tur på söndagar. Linjen kommer att flygas med Kullaflygs mångåriga samarbetspartner Golden Air och trafikeras av en SAAB 2000 som tar 50 passagerare.

– Jag vet att efterfrågan är stor att flyga till Bromma även från Halmstad. Vi har under våra 9 år i Ängelholm haft en hel del kunder från Halland som har valt att flyga med oss. Nu kommer de att få samma produkt från sin hemma flygplats, säger Christer Paulsson

– Samtidigt kommer våra kunder i hela vårt upptagningsområde, det vill säga både Helsingborgsregionen och södra Halland, att få en väldigt stor flexibilitet och fler alternativ för sitt resande. Vi fortsätter med vårt samarbete med Nextjet mellan Halmstad och Arlanda, fortsätter Christer.

Det känns fantastiskt bra att vi åter igen kan erbjuda goda förbindelser med Stockholm. Att turerna till Bromma utökas är särskilt positivt eftersom det finns efterfrågan på den destinationen bland flygpassagerarna. I Halmstads fortsatta utveckling och expansion som logistiknav är det oerhört viktigt att företag och affärsresenärer kan ta sig till Stockholm snabbt och bekvämt. Vi på Halmstads flygplats är mycket nöjda med samarbetet med Kullaflyg. De har gjort snabba insatser med nya avgångar på kort tid säger Magnus Edman, VD för Halmstad City Airport.

I samarbetet med de andra Sverigeflygbolagen och Malmö Aviation kan de som reser med Kullaflyg till Bromma enkelt resa vidare till 9 olika inrikesdestinationer. Det gör att arbetet med att göra Bromma till Sveriges nya inrikes nav ytterligare förstärks.

Linjen kommer till att börja med vara bokningsbar på kullaflyg.se, sverigeflyg.se och om någon vecka även via Malmö Aviations kanaler och via resebyråerna.

– Vi vill skapa en lika starkt lokalt förankrad produkt i Halmstad som vi gjort i Ängelholm, med bland annat närproducerad mat ombord och medarbetare från Halland på såväl marken som i kabinen. Vi kommer att rekrytera 4 nya personer för vår kombinerade tjänst där man jobbar både på marken och i luften, avslutar Christer.

För ytterligare info:

Christer Paulsson, Chef Kullaflyg, 0709-41 44 90