Albumomslag - David Andréas

Amanda Andréas hyllas som framtidens svenska jazz! Idag släpps debutalbumet ”Som havet”.

Som havet är förmodligen, och förhoppningsvis, gnistan som tänder framtidens svenska jazz. Sverige behöver det, jag behöver det - Anton Hedberg / Hymn

"Jag har längtat så efter att dela detta album med er! Både inspelat och LIVE. Redan på måndag smygstartar vi turnén med att spela på en jubileumsgala där bla. annat kungen kommer närvara. Det blir en overklig start och sedan bär det av till Dramatenbaren där vi kommer fira albumet med en helkväll i två set den 26:e mars!” säger Amanda Andréas

Idag släpper Amanda Andréas ifrån Göteborg sitt debutalbum ”Som Havet”. Albumet är producerat och inspelat utav Simon Ljungman som till vardags bland annat spelar i Augustifamiljen & Håkan Hellström. Sedan debutsingeln "Var är vi nu?" som släpptes förra året har Amanda prisats för sitt låtskrivande, men också för det engagemang som genomsyrar hennes tonsatta vardagsbetraktelser.

"Albumet "Som Havet" kretsar mycket kring tid och det har tagit oss två år. Det kan för några kanske låta som en långt tid, men som tur är passar det min musik. Lyxen med den är ju att den varken blir modern eller omodern så därför har vi inte haft någon bestämd deadline. Sedan är det ju omänskligt dyrt att finansera ett album själv så jag har fått spela över 200 teaterföreställningar parallellt med inspelningen och konserterna för att få allt att gå runt, det tar ju också lite tid.” säger Amanda Andréas

Länk till albumet här:

Ladda hem och recensera albumet här:

”Som Havet” finns uppladdade på SR-Portal.

Releaseturné - Som Havet
26 mars - Dramatenbaren [STHLM]
4 april - Mölnlycke Kulturhus [Mölnlycke]
5 april - STÅ [Örebro]