Pressbild: Glen Matlock

Biljetterna till Glen Matlock (Sex Pistols) på Stå släpps imorgon 17/1 klockan 16.00!

Punklegendaren ifrån Sex Pistols GLEN MATLOCK albumaktuell med "Good to go" (Yellowbrick/Border) kommer till Stå den 28 april! Imorgon 17/1 klockan 16.00 släpps 50 exklusiva biljetter till konserten. Biljetterna finns endast tillgängliga på Stå.

Det har varit högt tryck inför det här biljettsläppet så vi har valt att släppa biljetterna på Stå klockan 16.00 imorgon. Det har ringt folk från hela Sverige för den här konserten. Jag tror det kommer bli galen kväll säger Marthin Persson ägare av Stå.

GLEN MATLOCK var originalbasist i SEX PISTOLS och var med och skrev 10 av 12 låtar till NEVER MIND THE BOLLOCKS, HERE'S THE SEX PISTOLS. Han hoppade av 1977 men har varit med i samtliga återföreningar av bandet. Efter Pistols startade han New Wave-Powerpop-bandet RICH KIDS med Midge Ure (senare i Ultravox). Han har även spelat med IGGY POP, THE DAMNED, THE FACES och LONDON COWBOYS och haft band med Clem Burke (Blondie), Mike Peters (Alarm) och Kirk Brandon (Theatre of Hate/ Killing Joke). En livs levande rocklegend!

En av mina första skivor jag fick av min Pappa var "NEVER MIND THE BOLLOCKS". När vi fick beskedet att han tackade jag till det här så red jag på moln i en vecka säger Björn Lycklig Wallgren på Kulturaktiebolaget.