Aktuell humor på Dramalabbet

Pressmeddelande  •  2012-04-26 11:29 CEST

I Huvudet på Robert - En Humorshow på Dramalabbet

Vilka får plats, genistatus och skratt inom scenkonsten och humorbranschen?

Efter den kristikerrosade föreställningen ”Den största av dom största”  fortsätter Dramalabbet att undersöka  maktstrukturer i branschen.

”I Huvudet på Robert” tar pulsen på den mansdominerade och könssegregerade humorvärlden med en blandning av teater och stand-up.

På scen står Sthlms skarpaste komiker och skådespelare;

Agneta Wallin från Kulturhusets ståuppklubb Lobbyn
Bianca Kronlöf A.K.A Snubben på Youtube och
Liv Elf Karlén från queera och hyllade Humormaffian

Agneta Wallin är skådespelare och komiker. Hon driver ståuppklubben Lobbyn som i höst fortsätter att göra succé på Kulturhuset.
Bianca Kronlöf är skådespelare, konstnär och en av tre i den Feministiska teatergruppen Gruppen. Hon ligger också bakom youtubehiten "Snit Snubbar say to ...".
Liv Elf Karlén är dramatiker, regissör och komiker som driver den queera humorgruppen Humormaffian och Teater Lacrimosa.

SPELDATUM //  27, 28 APRIL OCH 3, 4, 12, 13 MAJ kl 20.00
PRODUCENT // Moa Kange
REGISSÖR // Camilla van der Meer Söderberg
MED STÖD AV // Konstnärsnämnden, Kulturrådet, Längmanska Stiftelsens kulturfond, ABF.
TEXT // Agneta Wallin, Bianca K rönlöf, Liv Elf Karlén, Louise Löwenberg, Camilla van der Meer Söderberg.

BILJETTER OCH INFO // www.dramalabbet.com

Kommentarer (0)