Elenor Wolgers ny VD för Kulturdirekt

Elenor Wolgers, idag kommunikationschef hos Folkoperan, blir ny VD för Kulturdirekt från och med den 8:e februari 2017. Hon efterträder Jonny Jergander som varit VD sedan 2008. Folkoperan har Elenor Wolgers såväl ett strategiskt som operativt ansvar för Folkoperans varumärke, kommunikation, marknadsföring, försäljning, omvärldsbevakning och har även ingående kunskap om organisationsförändring och verksamhetsutveckling. Detta kommer att vara en stor tillgång när hon nu både ska förvalta och förädla Kulturdirekts fortsatta verksamhet för såväl kulturkonsumenter i Stockholmsregionen som för Kulturdirekts medlemmar.

"Jag ska utveckla medlemserbjudandet till kulturutövarna och pränta in Kulturdirekts varumärke i människors medvetande. Målet är att invånare och besökare ska hitta de fantastiska kulturevenemang som finns i Stockholmsområdet. Jag välkomnar alla spännande samarbeten för att sprida kulturen till folket", säger Elenor Wolgers.

”Kulturdirekt har växt genom åren och har stor potential att ytterligare stärka sin position som den givna länken mellan Stockholms kulturliv och stadens medborgare. Vi är glada och stolta över att kunna välkomna Elenor Wolgers som ny VD. Som tidigare kommunikationschef på Folkoperan har hon lång erfarenhet av att framgångsrikt nå en bred publik med en konstnärligt högkvalitativ verksamhet och kommer att utveckla Kulturdirekts verksamhet ytterligare”, säger Björn Lönner, Kulturdirekts ordförande.

Elenor Wolgers tillträder sitt nya uppdrag den 8:e februari 2017 med placering i Kulturdirekts lokaler på Sabbatsbergsvägen 6 i Stockholm.